lördag 3 mars 2012

Vecka 38+2: Bebis imorgon?

Ja det kan bli så. För i natt kände jag exakt så som jag gjorde natten innan vi åkte in till BB och födde vår dotter. Det är ju fördelen med en blogg. Man kan gå tillbaka och se när vad hände. Jag hade visserligen liknande känslor redan en dryg vecka tidigare, sedan ett par gånger till innan det var sådär som det kändes i natt. "Som mensvärk gånger hundra" skrev jag då. Det plus ett enormt tryck nedåt.

Nu har jag ju varit rätt otålig på grund av foglossningen, jag vill gärna att bebisen kommer någongång. Men kanske inte just i natt. Helst inte före tisdag faktiskt. Sambon är nämligen bortrest till imorgon kväll. En födelsedagsresa (dock inte längre bort än att han kan sätta sig i en taxi och vara här på en dryg timme). För på måndag fyller han jämt. Och det vore ju kul att få hinna göra alla de överraskningsgrejer jag och dottern planerat åt honom.

Kanske är det "bara" så att bebin fixerade sig igår. För visst ser det ut som att den här kulan trillat ner lite?

2 kommentarer:

  1. Oj oj oj, nära nu!

    Och det KAN vara så att du har rätt om brösten, eller... jag tror du har det ;)

    Kram!

    SvaraRadera